Kanal Tedavisi Hakkında

Endodonti yani diğer adıyla kanal tedavisi, sinir, kan, lenf damarlarını içeren dişin içindeki yumuşak tabaka olan pulpada meydana gelen hasarlarda uygulanan tedavi yöntemidir.

Sıcak ve soğuğa karşı hassasiyetiniz, dişinizde çiğnemeye bağlı olarak ya da gece başlayan ağrı, dişinizde renk değiştirmesi, şiş, dişe yakın bölgedeki lenf düğümlerindeki ağrı yada elle hissedilen şişlik varsa kanal tedavisine ihitayacınız var demektir.

Diş bakımının aksatılması sonucu dişteki çürük ve derin kırıklar diş içerisindeki yumuşak tabakada iltihaba yol açar. Eğer bu yumuşak tabaka çıkarılmazsa, diş ve çevresindeki dokularda enfeksiyon oluşmasına neden olur. Bunların yaşanmaması için pulpanın çıkarılması ve doldurulması gerekmektedir.

Modern anestezi sayesinde tedavi sırasındaki ağrı en aza indirilip, uygulamaya başlanır. Dişteki hasarlı pulpa çıkarılır ve kök kanalları temizlenip şekillendirildikten sonra kök kanalı doldurulur. Böylelikle diş sıcak ve soğuğa karşı duyarsız hale gelir.

Kanal tedavisinin ardından dolgu ya da dişin durumuna göre uygulama yapılmaktadır.

eskisehir dis doktoru-dis hekimi-sinem-aydinmakina (1)

Kanal Tedavisi

Kanal Tedavisi Dişi Nasıl Kurtarır?

Dişin kök kanalındaki iltihaplı veya zarar görmüş pulpa ( damar-sinir paketini) çıkarılır, dikkatli ve özenli bir şekilde kök kanallarını temizleyip şekillendirdikten sonra kök kanalı doldurulur. Kanal tedavisi sonrası dişinize dolgu ya da porselen kaplama yapılır. Bütün bu işlemlerden sonra dişiniz diğer dişler gibi görevine devam eder.

Kanal Tedavisi Yapılırken Ağrı Hissedilir mi?

Modern anestezi teknikleri ve maddeleri sayesinde tedavi sırasındaki ağrı en aza indirgenmektedir. Tedavi sonrası birkaç gün dişlerde hassasiyet yada ağrı olabilir.

Tüm bu şikayetler için ağrı kesici alınması hekiminiz tarafından önerilebilmektedir.

Bütün Dişlere Kanal Tedavisi Yapılabilir mi?

Kanal tedavisi ile bazı dişler kurtarılamayabilir. Kanallara girilememesi, köklerdeki kırıklar, yeterli kemik desteğinin olmaması veya dişin reste edilemeyecek kadar harap olması başlıca nedenlerdir.

Kanal Tedavisi Dişi Öldürür mü?

”Kanal tedavisi dişi öldürür” düşüncesi gerçeği yansıtmamaktadır. Kanal tedavisiyle dişin içindeki canlı doku alındıktan sonra diş sıcağa ve soğuğa karşı hissiz hale gelir, ancak çene kemiğinden ve çevre dokulardan gelen damar veya sinirlerle görevine devam eder ve kemik içinde tutunur. Tedavi sonrası yapılacak uygun bir dolgu ya da restasyon yardımıyla çok rahat Çiğneyebilir ya da dişinizi protez ayağı olarak kullanabilirsiniz.

kanal tedavisi eskişehir-diş doktoru sinem aydınmakina-kanal tedavisi

Sorularınız için hemen arayın

Randevu İçin Hemen Arayın!

Kanal tedavisi nedir?

Kanal tedavisi dişin içinde bulunan sinirlerin ve damar paketinin yani pulpanın eğe ismi verilen bir aletle çıkarılması ardından kanalın temizlenip doku dostu bir malzemeyle doldurulması işlemidir.

Kanal tedavisi ağrılı mıdır?

Kanal tedavisi akut durumlarda ağrılı olabilir ancak onun dışında herhangi bir ağrısı olmamaktadır.

Kanal tedavisi neden yapılır?

Kanal tedavisi dişlerde oluşan sıcak soğuk hassasiyeti, dişte çiğnemeye bağlı veya derin kırıklar sebebiyle ağrı, şişlik diş içerisindeki yumuşak tabakada oluşan enfeksiyonu işaret eder. Bu gibi durumlarda kanal tedavisi yapılmaz pulpa çıkarılmazsa çevre dokularda enfeksiyona sebep olur ve diş kaybına yok açar.

Kanal tedavisi ne kadar sürer?

Kanal tedavisi dişin durumuna göre tek seansta da yapılabildiği gibi seans sayıları uzayabilirde.

Kanal tedavisi hakkında merak ettikleriniz ile ilgili dilerseniz telefon ile iletişime geçebilir, ya da aşağıdaki form üzerinden sorunuzu bize ulaştırabilirsiniz.