Protez Hakkında

Protezler, çok çeşitli olmakla birlikte kaybedilen ağız sağlığını düzeltir. Çeşitli nedenlerle kaybedilen dişlerin yerine uygulanan yapay materyallerdir. Kaybedilen dişlerin yerine uygulanan bu materyaller sayesinde çiğneme, konuşma gibi fonksiyonların yanı sıra estetik kaygılarla da yapılabilmektedir.

Hastanın ihtiyacına göre sabit, total, parsiyel, hassas tutuculu ve kron-köprü protez tercih edilerek hem diş eksikliği nedeniyle oluşan dudak kaybı, yanak desteği, konuşma ve yeme fonksiyonu kazandırılırken estetik de bir görüntü sağlanır. Protezde hastanın yaşam kalitesinin yükseltilmesi amaçlanır.

eskisehir-dis-doktoru-dis-hekimi-aydinmakina dis poliklinigi protez kalıp

Diş Protez Çeşitleri

Hareketli Protezler

Hasta tarafından takıp çıkartılabilen ve eksik dişlerin yerini tutan aparey olarak düşünebiliriz. Yeni yapılmış bir hareketli proteze alışmak biraz zaman alabilir. Ağız dokularının yani yanak, dudak ve dil kaslarının yeni proteze uyum sağlaması biraz zaman alabilir. Bu süreçte yemekleri küçük lokmalar halinde ağza almak, iki taraflı çiğneme yapmak gerekir. Protezi devamlı ağızda tutmamak gerekir. Geceleri çıkarıp temizleyerek ıslak bir kâğıt havluya sarmak veya içi dolu bir kaba koymak gerekmektedir. Böylece ağızdaki yumuşak dokular dinlenir, mantar ve bakterilerden kaynaklı enfeksiyonların önüne geçilmiş olur.

Total (Tam) Protez

Ağızda dayanak olarak alınacak hiç dişi kalmamışsa, kuvvet iletimi, destek ve tutuculuk protezin doku yüzeyine oturmasıyla sağlanır. Tamamen doku destekli protetik uygulamalar total protez diye adlandırılır. Bu protez türü damak protezi olarak da bilinir.

Eskişehir diş hekimi sinem aydınmakina protez diş

Sorularınız için hemen arayın

Randevu İçin Hemen Arayın!

Protez nedir?

Kaybedilen dişlerin yerine konan yapay materyallerdir

Protez diş tedavi süreci ağrılı mıdır?

Dişlerin küçültülmesi esnasında uyuşturulan çenede her hangi bir ağrı olmamaktadır.

Protez diş tedavisinin süresi uzun mudur?

Protez diş tedavisi hastanın problemine göre değişmekte diş küçültme işleminin ardından size özel hazırlanacak olan dişlerin takılmasına kadar geçici diş takılmakta bu nedenle sürenin uzun veya kısa olması hasta açısından problem teşkil etmemektedir.

Diş ölçüsü nasıl alınmaktadır?

Kliniğimizde 3 Boyutlu ağız içi tarayıcı 3shape ile ölçü alınmaktadır.

Protez dişlerin bakımı zor mu?

Tüm tedavilerde ağız içi hijyeni çok önemlidir. Dişlerinizi düzenli fırçalamalı ağız içi hijyeninize özen göstermelisiniz.

Protez hakkında merak ettikleriniz ile ilgili dilerseniz telefon ile iletişime geçebilir, ya da aşağıdaki form üzerinden sorunuzu bize ulaştırabilirsiniz.